Meble do biura – choć pozornie wybór jest prosty, bo potrzebujemy zwykle biurka i krzesła, to w praktyce urządzenie funkcjonalnego miejsca do pracy okazuje się nie lada wyzwaniem. Wybór sprzętu jest duży, a my często czujemy się zagubieni. Czym się kierować, wybierając wyposażenie do biura, czy to w domu, czy w firmie? Jakie meble sprawdzą się najlepiej? Podpowiadamy, jak przygotować sobie miejsce sprzyjające wysiłkowi umysłowemu.
Solidne i dopasowane do sylwetki, czyli jakie powinny być meble biurowe
Szukając mebli do biura, często nie wiemy, czym się kierować przy wyborze. Okazuje się, że najważniejsza jest zasada ergonomiczności. Biurko i krzesło muszą nam przede wszystkim dobrze służyć i nie powodować bólów kręgosłupa czy nie utrudniać nam pisania na klawiaturze. Dlatego też muszą być odpowiednie do naszej postury, a także solidnie wykonane – jeśli biurko już w sklepie się chybota, zrezygnujmy z jego zakupu.
Krzesło i biurko, czyli najważniejsze elementy wyposażenia gabinetu
Bez wątpienia w każdym biurze musi znaleźć się biurko – najlepiej na tyle duże, żeby zmieściło nie tylko komputer, ale też najpotrzebniejsze akcesoria. Stół nie może się chwiać ani mieć zbyt lekkiej konstrukcji. Krzesło biurowe natomiast powinno umożliwiać regulację wysokości, być wyposażone w podłokietniki, niektórym spodoba się również opcja kółek.